3 Mart 2012 Cumartesi

Türk - İslam Bilim Adamları

bilim insanları
Öncelikle bloğumdaki ilk yazımı yazıyorum. Sizi bilim insanlarını o inanılmaz hayatlarını ve güzel dünyamıza kattıkları hakkında elimden geldiğince aydınlatacağım. Bu konu üzerinde araştırma yapmadan önce bende sizler gibi bilim insanları hakkında pek bir şey bilmiyordum ama okudukça hayretler içinde kaldım ve bu müthiş deneyimlerimi ve bilgilerimi siz değerli okurlarımla paylaşmaya karar verdim. Şimdiden hepinnize teşekkür ediyorum.
Bildiğiniz üzere bu güne kadar türk islam bilim adamları hakkında ne internette nede kitaplarda pek çok şey yazmadı ama şunu bilmenizi istiyorum ki şu anki teknolojilerimizin temelini o insanlar attı. Ve bizim o gözümüzde büyüttüğümüz bilim adamlarının birçok buluşlarının temelinde yada esin kaynağı olan Eski Türk - İslam bilim adamları var. Ve o insanların yüzlerce sene evvel yazdığı ve bizim çevirmee bile tenezzül etmediğimiz kitaplarını batılılar şu an ders kitabı diye okutuyor.
Buradan nereye gelmek istiyorum; bizim, ruhları şaad olasıca bilim adamlarımız bu uğurda ömrünü vermiş ama biz onlara yazdıklarına ve fikirlerine sahip çıkamamışız. Hani derler ya sen karına kocalık yapmazsan bir yapan bulunur elbet. Batılılarda o muhteşem insanlarımızın yazdığı kitapları kendi dillerine çevirip o kitapları  ve bilim insanlarımızı temel alarak şimdiki modern bilimi oluşturdular ve hala oluşturmaya devam ediyorlar...
Gelelim yayınlarımıza ; ilk yaınlarım bahsettiğim gibi İslam bilim adamları üzerine olacak sonra modern bilim insanlarını inceleyecez.
bilim insanları 2